Tehnologie CRM

Sursa: stocksnap.io

Sa incepem cu o definitie: CRM: Sistem de gestiune a relatiei cu clientii (abreviat CRM dupa en. Customer Relationship Management) reprezinta un set de strategii, politici si tehnologii destinate atragerii, retinerii si fidelizarii clientilor. In sens larg, CRM include activitatile aferente departamentelor de marketing, vanzari, financiar si suport tehnic relativ la clienți, potentiali clienti, furnizori si parteneri.

CRM – avantajele vs. limitarile in procesul de vanzare

Da, stim cu totii deja ca CRM-ul este un tool, un instrument creat pentru a usura procesul vanzarii. Insa,  vanzarea propriu-zisa este o activitate atat de sensibila, desfasurata intre oameni si purtata, de cele mai multe ori la diferite niveluri nu atat profesionale, cat umane.

Avantajele sistemelor CRM

  1. Automatizarea proceselor de marketing

Instrumentele CRM pot fi utilizate pentru a automatiza sarcinile repetitive ale departamentului de marketing, pentru a spori eforturile de marketing pentru clienti, in diferite etape din ciclul de viata.

  1. Automatizarea proceselor de vanzare

Cunoscut ca tool pentru  managementul fortei de vanzari, automatizarea in acest segment are menirea de a preveni eforturile duplicate dintre agentul de vanzari si client.

  1. Centralizarea datelor

Conceput pentru a reduce aspectele de secretariat din agenda oamenilor de vanzari, CRM-ul reuseste sa administreze bazele de date cu prospecti si clienti, sa gestioneaze activitatea de zi cu zi a fiecarui agent de vanzari si sa evalueze eficienta fiecarui agent de vanzari.

  1. Tehnologie de localizare geografica sau servicii dedicate, bazate pe locatie

Unele sisteme CRM includ si tehnologie care poate crea campanii de marketing bazate pe locatiile geografice ale clientilor, integrarea facandu-se cu aplicatii GPS. Aceste aplicatii de localizare geografica pot fi de asemenea folosite ca un instrument de management sau de contact, in scopul de a gasi medii propice pentru vanzare.

Provocari ale sistemelor CRM

  1. Sistemul de integrare

Software-ul CRM ar putea sa nu se integreze bine cu alte sisteme de e-mail sau de contabilitate. Astfel, companiile trebuie sa evalueze foarte bine toate departamentele care vor fi implicate in utilizarea acestuia inainte de cumparare si trebuie sa comunice foarte bine cu compania care va integra sistemul CRM.

  1. Curba de invatare

Poate singurul dezavantaj efectiv la un software CRM nou pus in aplicare este curba de invatare. Fie ca este vorba despre implementarea unui CRM pentru prima data sau despre actualizarea unei versiuni mai vechi, va necesita timp de invatare si acomodare.

  1. Imposibilitatea personalizarii

Da, este tot mai greu sa creezi punti de legatura intre prospectare si realizarea efectiva a vanzarii, mai ales cand Millenials, noua generatie, isi doreste mesaje si procese personalizate pe nevoile fiecaruia. Dar sunt companii care promit sa gaseasca optiuni si pentru aceasta provocare.

CRM este asadar un instrument care poate fi indispensabil unui om de vanzari, ii poate usura munca in departament si ii poate oferi avantaje palpabile. Pe de alta parte, exista si provocari care pot fi rezolvate in functie de modul in care softul este utilizat si, bineinteles, de scop.

Voi ce avantaje sau dezavantaje ati cunoscut la softurile CRM?

Iar in final, dincolo de contributia unui CRM, sa retinem ca vanzarea este opera si rezultatul omului de vanzari care trebuie sa detina calitatile si abilitatile de baza in procesul vanzarilor de succes.

Surse:

http://www.marketingweekly.com/crm/advantages-and-disadvantages-of-crm-software/?mode=featured

http://searchcrm.techtarget.com/definition/CRM

http://www.datixinc.com/mapping-sales-process-to-your-crm/v

http://vanzari-hr.ro/top-6-calitati-ale-unui-om-de-vanzari/